Een klanttevredenheidsonderzoek is een gestructureerde en systematische methode om de tevredenheid van klanten met een product, dienst of organisatie te meten. Het doel van een dergelijk onderzoek is om inzicht te krijgen in de percepties en meningen van klanten over de kwaliteit, prestaties en algemene ervaringen met het bedrijf.

Het klanttevredenheidsonderzoek kan worden uitgevoerd via verschillende methoden, zoals online enquêtes, telefonische interviews, face-to-face interviews of schriftelijke vragenlijsten. Wanneer je klanten op locatie ontvangt, dan is een klanttevredenheidsonderzoek via een feedbackzuil de beste optie.

Waarom de feedbackzuil?

Kostenbesparing door de feedbackzuil

Kostenbesparing

Geen personeel nodig tijdens het verzamelen van reacties en het doen van het onderzoek kost weinig tijd doordat je door ons ondersteund wordt tijdens alle fases van het proces.

Waardevolle inzichten door de feedbackzuil

Meetbaar resultaat

Door de data te analyseren in de tool krijg je een duidelijke visuele weergave van de data die je verzameld hebt. Hiermee krijg je inzichten die je kunt inzetten voor de ontwikkeling van jouw organisatie.

Onderzoekers van Feedbackzuil.nl

Meer reacties

Door feedback via de zuil op locatie te vragen zijn jouw klanten meer bereid om te antwoorden, het kost hen minder tijd en ze vinden het fijn om tijdens of direct na de ervaring feedback te geven.



Volledige ondersteuning

Je wordt compleet ontzorgt. Wij zorgen ervoor dat de zuil voorzien wordt van jouw huisstijl en dat het wordt geplaatst en onderhouden op locatie. Wij staan altijd voor je klaar.

Anonimiteit

Met een feedbackzuil wordt het voor jouw doelgroep mogelijk om anoniem feedback te geven. De zekerheid dat je anoniem blijft bevordert eerlijkheid en authentieke antwoorden.

Continue feedback

Een feedbackzuil biedt continue feedback. Hierdoor krijg je continu feedback van je doelgroep over zaken waar je meer inzicht in wilt en direct op in kan spelen.


Bekijk het aanbod

Waarvoor een klanttevredenheidsonderzoek?

Een klanttevredenheidsonderzoek bevat meestal vragen die gericht zijn op het beoordelen van verschillende aspecten van de klantrelatie, zoals:

 

  1. Product- of dienstkwaliteit: Hoe tevreden zijn klanten met de kenmerken, functionaliteit en prestaties van het product of de dienst?
  2.  
  3. Klantenservice: Hoe goed voelen klanten zich behandeld tijdens interacties met medewerkers van het bedrijf? Is de klantenservice snel, behulpzaam en vriendelijk?
  4.  
  5. Levering en efficiëntie: Hoe tevreden zijn klanten over de levertijden, betrouwbaarheid van de levering en het vermogen om aan hun behoeften te voldoen?
  6.  
  7. Prijs en waarde: Wat vinden klanten van de prijs van het product of de dienst in verhouding tot de geboden waarde en kwaliteit?
  8.  
  9. Algemene tevredenheid: In hoeverre zijn klanten tevreden met de algehele ervaring met het bedrijf?

  

De resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek kunnen waardevolle inzichten bieden voor bedrijven om hun producten, diensten en klantenservice te verbeteren. Het helpt bedrijven ook bij het identificeren van sterke punten en zwakke punten, het opsporen van trends en het nemen van datagestuurde beslissingen om de klanttevredenheid te vergroten en de loyaliteit te bevorderen.

Hoe werkt het?

Reacties verzamelen met de feedbackzuil is eenvoudig. In drie simpele stappen kun jij waardevolle inzichten verkrijgen die helpen met de ontwikkeling van jouw organisatie.
Een enquete maken voor een feedbackzuil

Stap 1:
Maak de enquête

Wij hebben een eigen enquêtetool die wij speciaal hebben ingericht voor de feedbackzuil. Met dit programma kun je heel eenvoudig zelf een vragenlijst opstellen met bijvoorbeeld smileyvragen, zodat deze op de zuil weergeven wordt. Als je liever ondersteund wordt, dan helpen onze onderzoekers je graag om de juiste vragen op te stellen en de enquête in te richten.

Reacties verzamelen via een feedbackzuil

Stap 2:
Verzamel reacties

Door de feedbackzuil op locatie neer te zetten kunnen jouw klanten, cliënten of medewerkers tijdens of direct na de ervaring snel en op een prettige manier feedback voor jou achterlaten. Dit zal ervoor zorgen dat je meer reacties krijgt dan via een gedeelde enquête.

Data analyseren dat verkregen is via een feedbackzuil

Stap 3:
Analyseer de data

Naast de enquêtetool hebben wij ook een eigen onderzoekstool. Met dit programma kun je visuele analyses maken van de verzamelde data. Hierdoor kun je duidelijke conclusies trekken en deze informatie overzichtelijk met de rest van de organisatie delen.


Gratis voorstel op maat?

Neem vrijblijvend contact met ons op voor een persoonlijk advies.

Jelmer Baken MSc

Directeur
Je aanvraag is succesvol ontvangen!
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.
Er is iets verkeerd gegaan. Zou je kunnen checken of alle gegevens correct zijn ingevuld? Als dit wel het geval is, dan kun je mij het beste even bellen of mailen.

Ervaringen van klanten

Google reviews over Feedbackzuil.nl
Wat mensen vinden van de feedbackzuil

"TOP bedrijf. Ze zijn deskundig, snel en denken echt goed met je mee. Ook over zaken waar we zelf niet over nagedacht hebben. Hierdoor hebben we een mooier resultaat gekregen dan vooraf bedacht. Positief verrast. Ik beveel ze dan ook graag aan."





Stefan Beekveldt

Directeur, Kids Talent
Kids talent en Feedbackzuil.nl
Wat mensen vinden van de feedbackzuil

“Voor het COA heeft Onderzoekdoen.nl een best complexe opdracht glansrijk uitgevoerd. Hierbij konden we rekenen op deskundigheid, goede bereikbaarheid, snelheid en meedenken met onze specifieke wensen. Het samenwerken met Onderzoekdoen.nl was erg prettig. Mijn collega en ik bevelen dit bedrijf dan ook van harte aan!”


Merel Hollander

Beleidsadviseur, COA
Wat mensen vinden van de feedbackzuil

Vanuit FNV werk ik nu een tijdje samen met Onderzoekdoen.nl. Het is een uitgebreide en gebruiksvriendelijke enquêtetool, die helpt om goed en gestructureerd onderzoek te doen. Ze schieten snel te hulp, delen graag hun kennis en advies en helpen waar nodig met het opzetten van enquêtes. Optimalisaties aan de enquêtetool worden in goed overleg besproken en vlot ontwikkeld, zodat er steeds meer mogelijk is binnen de tool.

Erik Pot

Contentcoördinator, FNV
Hoe werkt feedback verzamelen op locatie

Waarom moet je klanttevredenheid meten?

Er zijn verschillende redenen waarom het verstandig is om je klantfeedback te verzamelen en daarmee de klanttevredenheid te verhogen.

 

  1. Inzicht in klantbehoeften: Klanttevredenheidsonderzoeken geven je inzicht in wat je klanten waarderen en wat ze verwachten van je producten of diensten. Dit stelt je in staat om beter aan hun behoeften te voldoen en waarde toe te voegen aan je aanbod.
  2.  
  3. Identificatie van zwakke punten: Door klanttevredenheid te meten, kun je zwakke punten en pijnpunten in je bedrijfsprocessen en klantenservice ontdekken.     Dit stelt je in staat om gericht te werken aan verbeteringen en de klantbeleving te optimaliseren.
  4.  
  5. Klantloyaliteit bevorderen: Tevreden klanten zijn loyale klanten. Door klanttevredenheid te meten en proactief te reageren op feedback, kun je     klantloyaliteit opbouwen en klanten behouden, wat uiteindelijk kan leiden tot herhalingsaankopen en positieve mond-tot-mondreclame.
  6.  
  7. Concurrentievoordeel: Bedrijven met hoge klanttevredenheid hebben vaak een concurrentievoordeel. Tevreden klanten zijn eerder geneigd om bij je terug te komen en anderen aan te bevelen, waardoor je een positief imago krijgt ten opzichte van concurrenten.
  8.  
  9. Besluitvorming op basis van gegevens: Door klanttevredenheid te meten, heb je concrete gegevens in handen die kunnen worden gebruikt bij strategische     besluitvorming en het toewijzen van middelen om je bedrijf te verbeteren en te laten groeien.

  

Kortom, het meten van klanttevredenheid is essentieel om je bedrijf te laten floreren, klanten aan je te binden en een succesvolle en duurzame onderneming op te bouwen.

Klanttevredenheid meten met de feedbackzuil

 

Omdat wij weten hoe belangrijk het is om klanttevredenheid te meten, hebben wij een product ontworpen om dit zo goed mogelijk te doen.

 

De feedbackzuil biedt jouw klanten een snelle, laagdrempelige en prettige manier om feedback voor jou achter te laten. Dit resulteert in meer feedback wat direct na de ervaring gegeven wordt. Wat uiteindelijk leidt tot waardevollere inzichten over de wensen en behoeften van jouw klant. Deze waardevolle gegevens kun je vervolgens gebruiken om je klanttevredenheid te verhogen. En dat is iets waar iedereen tevreden van wordt!

Combinatie van verschillende onderzoekmethoden is mogelijk

Een klanttevredenheidsonderzoek via een feedbackzuil is in de meeste gevallen een betere methode dan andere traditionele methoden, zoals online enquêtes, telefonische interviews, face-to-face interviews of schriftelijke vragenlijsten. De grootste voordelen van een feedbackzuil zijn: Real-time feedback, gemak, toegankelijkheid, anonimiteit, lage kosten en hogere responspercentages.

Natuurlijk heeft elke methode zijn eigen voor- en nadelen, en de keuze voor een bepaalde methode hangt af van verschillende factoren, zoals het type bedrijf, het doel van het onderzoek en het klantsegment dat je wilt bereiken. In sommige situaties kan een combinatie van verschillende methoden zelfs het meest waardevol zijn om een uitgebreid beeld te krijgen van de klanttevredenheid en feedback. Onderzoekdoen.nl biedt een combinatie van alle onderzoekmethoden waardoor je de oplossing krijgt die het beste bij jou past.

Veelgestelde vragen

Heb je nog een andere vraag? Neem dan persoonlijk contact op of via het contactformulier.
Wat zijn de kosten?
We kunnen hierop geen vast antwoord geven. Eerst willen we weten wat je nodig hebt. Op basis daarvan geven wij je advies over de beste oplossing. Neem even contact met ons op, dan kunnen we je snel een indicatie geven. In het algemeen is de reactie van organisaties dat het meevalt qua prijs. Bovendien wordt het gebruik van de feedbackzuil, ook wel feedbackpaal genoemd, voordeliger wanneer je voor een langere periode verschillende onderzoeken uitvoert via de zuil. Wij helpen je graag om te zorgen dat je waardevolle inzichten krijgt die je kunt inzetten voor de ontwikkeling van jouw organisatie.
Hoe snel kan ik gebruik maken van een feedbackzuil?
De feedbackzuil staat meestal na twee weken op de gewenste locatie. Voordat de zuil klaar is om reacties te verzamelen wordt deze bestickerd in jouw huisstijl, de enquête ingericht en op locatie afgeleverd. Als het nodig is om eerder reacties op locatie te verzamelen, dan denken we graag mee om de zuil zo snel mogelijk op locatie te krijgen.
Kan ik de enquête zelf op afstand wijzigen?
Zowel het installeren van de feedbackzuil als het wijzigen van de enquête kan op afstand. Daarnaast is het mogelijk om van tevoren in te stellen wanneer welke vragenlijst wordt weergegeven op de zuil.
Is de feedbackzuil hufterproof?
De feedbackzuil is hufterproof. Doordat de zuil van stevig metaal is gemaakt en de IPad beschermd wordt, voorkomt dat mensen iets kapot kunnen maken aan de feedbackzuil. Dit is dan ook nog nooit bij één van onze zuilen gebeurd.